Audio
414
desek, kazet i CDček
Video
460
TV pořadů, DVD a dalších
Divadelní hry
298
zdokumentovaných divadelních představení
Tisk
161
časopisů, knížek, letáků, aj.
Foto
2505
fotek v našich fotogaleriích
Aktuality
529
zpráviček z každodenního žití
nejstarší z 1.5.2004
Plakáty
129
divadelních, propagačních a filmových plakátů
Divadelní programy
136
náhledů divadelních programů
Pohlednice
187
pohlednic a kartiček
Nejnověji přidáno:

Rubrika: média tisk

03.04.2022, Kamil M., sekce média tisk
Spejbl s Hurvínkem na obálkách časopisů
V sedmdesátých letech minulého století se Spejbl a Hurvínek vyhřívali na vrcholu popularity. Velký podíl na tom měl Miloš Kirschner, jehož interpretace obou figur dozrála a stal se z něj opravdový mistr, před jehož mluvičským uměním se klaněl celý svět. V té době se Spejbl s Hurvínkem stali stálými hosty na televizních obrazovkách, natáčeli jednu úspěšnou gramodesku za druhou, byli zváni do rozhlasu a nebyl rok, aby nezavítali do zahraničí, zejména do Německa, kde jejich fanouškovská základna postupně dosáhla podobných rozměrů jako u nás. Účinkovali pravidelně v pořadech pro děti, s úspěchem ale bavili i dospělé publikum a to nejenom v divadle, ale i mimo něj.
Jejich popularita se zcela logicky odrazila i v tisku. Nabídka časopisů v době socialismu sice nebyla zdaleka tak široká, jako je tomu dnes, ale fotky obou hrdinů se pravidelně objevovaly na titulních stránkách většiny tehdejších magazínů pro děti a mládež. Mezi ně patřil i časopis Sedmička, záhy po založení přejmenovaný na Sedmička pionýrů, který vycházel od roku 1968. Na obálce tohoto časopisu se Spejbl s Hurvínkem objevili hned několikrát (z dochovaných vydání víme minimálně o dvojím zvěčnění S+H na titulní stránce). Na obálce čísla 39 vydaného na den dětí v roce 1973 je zachycen Miloš Kirschner ukazující loutku Spejbla mladé dívce oděné v pionýrském úboru. Dívence na obrázku může být okolo 12 let, dnes této dámě tedy bude zhruba 60 let. Pokud se tato žena na obálce poznala a náhodou sleduje náš web, budeme moc rádi, když nás osloví a vylíčí nám svůj příběh střetnutí s Milošem Kirschnerem.
Náhledy několika časopisů s S+H na obálce najdete pod odkazem níže. Pokud máte doma i jiný magazín s S+H, který v galerii není uveden, budeme rádi, pokud se s námi podělíte o jeho náhled, abychom jej mohli do přehledu přidat. Emailový kontakt pro poslání najdete zde.
06.02.2022, Kamil M., sekce média tisk
Přečtěte si nejnovější rozhovor s ředitelkou Divadla Spejbla a Hurvínka Denisou Kirschnerovou, která o sobě říká, že vznikla jako vedlejší produkt divadelního snažení rodičů Heleny Štáchové a Miloše Kirschnera. Po nich převzala vůdčí štafetu. A vzpomíná na ně často: „Někdy si s nimi popovídám. Když jsou vypjaté chvíle, tak se mi o nich i zdá.“. Rozhovor vyšel 5.2.2022 v Právu a jeho autorkou je Vlaďka Merhautová.
02.02.2022, Kamil M., sekce média tisk
Klásek předal Hurvínka nástupci. Odcházím, ale budu přítelem na telefonu, říká
Rozhodnutí Martina Kláska ukončit ke konci minulého roku jeho plnohodnotné angažmá v Divadle Spejbla a Hurvínka si všímají i další média. Ve středu 2.2.2022 vyšel v Deníku rozhovor s Martinem Kláskem s názvem "Klásek předal Hurvínka nástupci. Odcházím, ale budu přítelem na telefonu, říká", který se této překvapivé zprávě rovněž z části věnuje. My vám tento rozhovor redaktora Filipa Lukeše přinášíme.

Josef Skupa, Miloš Kirschner, Martin Klásek. To byla až doposud tři jména spojovaná s hlasem legendárních loutek Spejbla a Hurvínka. Nyní se tato trojice rozrostla na čtveřici. Martin Klásek se totiž rozhodl předat interpretační žezlo svému nástupci Ondřeji Lážnovskému a odejít z divadla.

„Měl jsem již delší dobu v plánu, že ukončím svoji divadelní kariéru v 65 letech. Jelikož jsem únorový, tak je ta pětašedesátka přede dveřmi. I dohodl jsem se s ředitelkou Denisou Kirchnerovou, že činnost v divadle skončím k 31. 12. 2021. Tedy že přestanu být zaměstnancem. Věnoval jsem s radostí tomuto divadlu celý svůj profesní život, a jednoho dne jsem si tak zabilancoval a uvědomil si, jak málo času jsem měl na rodinu, na výchovu svých dvou dcer. Děkuji své ženě Evě, že veškeré rodinné dění po celou dobu, a to i přes svoje časově náročné zaměstnání, držela pevně v rukách. Vždyť my jsme mimo rodiny trávili také půl divadelní sezony na cestách tuzemských i zahraničních. Takže si myslím, že nastal čas trochu to těm mým nejmilejším vrátit. Mám dvě vnučky, od každé z dcer jednu, a tak začnu fungovat jako děda, který je stále k mání,“ říká teď už bývalý principál Martin Klásek.
27.08.2020, Kamil M., sekce média tisk
Marie Šimsová – představitelka Máničky a paní Kateřiny. Za obě postavy pravidelně promlouvá už čtvrtým rokem, kdy obě ženské role převzala po úmrtí Heleny Štáchové. Přestože je to jedna z nejdůležitějších osob v divadle, zůstává trochu ve stínu mediální pozornosti, což je velká škoda. Svůj podíl na tom ale pochopitelně mělo její mateřství a nyní rodičovství. O to více potěší nejnovější rozhovor, který vyšel v srpnovém čísle časopisu ČD pro vás, který je reklamním magazínem Českých drah pro cestující. Dvoustránkový rozhovor s loutkoherečkou Marií Šimsovou s názvem S Máničkou musí být hlavně legrace si můžete přečíst na v sekci rozhovory.
Český Hurvínek řádí ve světě. V animovaném filmu mluví na děti korejsky, rusky i anglicky
14.02.2019, Kamil M., sekce média tisk
Film Hurvínek a kouzelné muzeum byl již zakoupen do distribuce 90 zemí světa včetně USA, Číny, Německa, Španělska, Švédska, Jižní Koreje, Turecka, Izraele, Jižní Ameriky, států bývalé Jugoslávie, pobaltských zemí, Ukrajiny i Rumunska. Počátkem března vstupuje do distribuce ve Velké Británii a také v Rusku, kde bude uveden ve více než tisícovce kin. Poslechněte si, jak slavná loutka zní, když mluví cizí řečí!

V novodobé historii se stal Hurvínek naším nejúspěšnějším animovaným filmem v zahraničí. Jako rodinný film je také ze všech našich filmů nejčastěji dabován do nejrůznějších světových jazyků,“ říká režisér a producent filmu Martin Kotík.

Animovaný příběh pro celou rodinu Hurvínek a kouzelné muzeum měl v českých kinech premiéru v roce 2017. Vznikal více než sedm let pod vedením producenta a hlavního režiséra Martina Kotíka a výtvarníka Martina Zahradníka. Pracoval na něm tým špičkových scenáristů, animátorů a trikařů z různých evropských zemí. Při vzniku filmu byly využity nejmodernější technologické postupy, snímek je natočen ve 3D a přitom neztrácí nic z poetiky a humoru založeném na věčném špičkování Hurvínka s „taťuldou“ Spejblem.