Ondřej Lážnovský, Marie Šimsová a Richard Maška skončili v D S+H
Ondřej Lážnovský za obě postavy poprvé oficiálně promluvil v roce 2017 v dnes už neuváděné hře Hurvínek v Hajanech, kterou rovněž spolurežíroval. Za S+H mluvil taktéž v představení Past na Hurvínka, Hurvínkova Nebesíčka, Pohádky pro Hurvínka a Hurvínek a nezvaný host. Ondra nebyl jenom vynikajícím interpretem obou mužských postav, ale díky jeho mluvničskému nadání geniálně ztvárnil celou řadu dalších rolí jak v divadelních hrách, tak i na audionahrávkách. Činný byl také režijně a autorsky.
Marie Šimsová se s postavami obou ženských hrdinek sžila rovněž velice rychle a stala se více než důstojnou pokračovatelkou dlouholeté tradice. Její Máničku měli možnost diváci poprvé slyšel 25. února 2016 ve hře Hurvínkovo přání. První rolí, kde se představila divákům i jako Bábinka, byl muzikál pro dospělé Spejbl versus Drákula.
Jak se vedení divadla podaří tento výpadek vyřešit, by mělo být známo v nadcházejících týdnech, kdy by mělo oznámit jména nových interpretů. Jedním z nových hlasů Spejbla a Hurvínka by se podle očekávání měl stát mladý a velice talentovaný Martin Trecha, který obě figury bravurně ztvárnil už v nejnovější hře Spejbl, Hurvínek a já a rovněž v několika veřejných vystoupeních. Z televizních vstupů a doprovodných akcí mohou diváci částečně znát i nové hlasy Máničky a paní Kateřiny, za které nově promlouvá Jana Mudráková. I v její osobě má divadlo novou nadějnou nástupkyni.
Přebírání interpretace obou hlavních mužských postav byl v dosavadní historii postupný proces, aby změna byla co nejhladší a aby ji diváci pocítili co nejméně. Bylo to tak za éry Josefa Skupy, který si Miloše Kirschnera připravoval dlouhé měsíce, stejně jako když po něm přebíral lipovou „štafetu“ Martin Klásek a i ten svého nástupce dlouho zaučoval a společně pilovali všechny detaily spojené s tímto závazkem. To se nyní mění a noví mluviči budou muset do rozjetého vlaku naskočit v plné rychlosti a jen s minimálními zkušenostmi.
Odkaz obou končících interpretů každopádně zůstane nesmazatelně zapsán do historie, i když bychom si všichni přáli, aby měl mnohem delšího trvání. Za to, co oba divadlu obětovali, a jak skvěle se s rolemi „poprali“, jim patří velké poděkování.
Po téměř pětatřiceti letech v divadle skončil také Richard Maška, kterého diváci znají zejména jako excelentního vodiče pana Spejbla. Byl nejenom velezkušeným loutkohercem, ale v divadle působil též jako výtvarník a výtečný scénograf. Stojí za autorstvím výprav pro hry Hurvínek a zrcadlo, Hurvínek UFOnem, Hurvínkova kouzelná flétna, Hurvínek už zase zlobí, Hurvínkovo dobrodružství či O myších a loutkách. Výtvarně pak spolupracoval na mnoha dalších představeních.
Do budoucna všem třem přejeme jen to nejlepší a věříme, že se s nimi třeba ještě v nějaké podobě v D S+H setkáme.